21 Ocak 2014 Salı

Tarihten Ilginç Sözler

Sokrat ölüme mahkum edildiğinde eşi:



Haksız yere öldürülüyorsun diye ağlamaya



başlayınca Sokrat:



Ne yani birde haklı yere mi öldürülseydim!







Dünya nimetlerine ehemmiyet vermeyen yaşayışı ve



felsefesiyle ünlü filozof Diyojen bir gün çok dar bir



sokakta zenginliğinden başka hiçbirşeyi olmayan



kibirli bir adamla karşılaşır.



İkisinden biri kenara çekilmedikçe geçmek mümkün



değildir...



Mağrur zengin hor gördüğü filozofa: "Ben bir



serserinin önünden kenara çekilmem" der. Diyojen



kenara çekilerek gayet sakin şu karşılığı verir:



Ben çekilirim!







Meşhur bir filozofa:



Servet ayaklarınızın altında olduğu halde neden bu



kadar fakirsiniz? diye sorulduğunda:



Ona ulaşmak için eğilmek lazım da ondan demiş.







Dostlarından biri Fransız kralı 15. Lui' ye:



Majesteleri akıl vergisi almayı hiç düşündünüz mü?



Hiç kimse budalalağı kabul etmeyeceğine göre herkes



böyle bir vergiyi seve seve öder. Kral alaylı alaylı



gülerek:



Hakikatten enteresan bir fikir cevabını vermiş. Bu



buluşunuza karşılık sizi akıl vergisinden muaf



tutuyorum.







Kulaklarının büyüklüğü ile ünlü Galile' ye



hasımlarınından biri:



Efendim kulaklarınız bir insan için biraz büyük



değil mi? Galile:



Doğru demiş. Benim kulaklarım bir insan için biraz



büyük ama seninkiler de bir eşşeğe göre fazla küçük



sayılmaz mı?







Fransa hükümet ricalinden biri Napolyon' un bir



muharebede tenkide kalkışıp parmağını harita üzerinde



gezdirerek:



Önce şurasını almalıydınız sonra buradan geçerek



ötesini zapdetmeliydiniz gibi fikirler belirtmeye



başlayınca Napolyon:



Evet Onlar parmakla alınabilseydi dediğin gibi



yapardım.







Bir toplantıda bir genç M. Akif küçük düşürmek için:



Afedersiniz siz veterinermisiniz? demiş. M. Akif



hiç istifini bozmadan şu cevabı vermiş:



Evet biryeriniz mi ağrıyordu?







İdam edilmek üzere olan bir mahkuma:



Diyeceğin bir şey var mı? diye sorduklarında:



Bu bana iyi bir ders oldu!







Yavuz Sultan Selim birçok Osmanlı padişahı gibi



sefere çıkacağı yerleri gizli tutarmış. Bir sefer



hazırlığında vezirlerinden biri ısrarla seferin



yapılacağı ülkeyi sorunca Yavuz ;



Sen sır saklamayı bilir misin? diye sormuş. Vezir:



Evet hünkarım bilirim dediğinde Yavuz cevabı



yapıştırmış:



Bende bilirim.







Sultan Alparslan 27 bin askeriyle bizans topraklarında



ilerlerken keşfe gönderdiği askerlerden biri huzuruna



gelip telaşla:



300 bin kişilik düşman ordusu bize doğru yaklaşıyor



der.



Alparslan hiç önemsemeyerek şöyle der:



Bizde onlara yaklaşıyoruz.







Bir filozofa sormuşlar: Şansa inanırmısınız?



Filozof: Evet yoksa sevmediğim insanların başarısını



neyle açıklardım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder